29 Aralık 2017 Cuma

Zindan ve Ejderha: Durumlar



Daha çok moba, mmorpg gibi oyunlarda duymaya alışık olduğumuz crowd control yani kalabalık kontrolü daha da doğrusu savaş alanını kontrol altında tutma Zindan ve Ejderha’da da olan bir mekanik. Daha önce stun, silence, slow, charm gibi terimlere alışık olmayan arkadaşlar için şöyle anlatayım. Bunlar düşmanların sizlere karşı yaptığı bir hamle sonucunda karakterinizin bir duruma maruz kalması anlamına gelir.

Bu durumları anlatmadan şöyle bir örnek vereyim, örneğin DND’de charm person isimli bir büyü var. Bu büyüyü yaptığınızda karşınızdaki büyüden kurtulamazsa, ‘’charm’lanmış’’ yani siz tarafından bir etki altına alınmış olur, bugün anlatacaklarım bu terimler ve DND’de ne anlama geldikleri ile ilgili.

Kör edilmek (Blind)

  • ·         Kör edilen kişiler, görerek yapması gereken becerilerden otomatik olarak başarısız sayılır.
  • ·         Kör haldeyken kişinin yaptığı saldırılar dezavantajlı olurken, ona karşı yapılan saldırılar avantajlı olur.

 Etkilenmek (Charmed)

  • ·         Etki altına alınan kişi kendisini etki altına alana saldıramaz ya da ona her hangi anlamda zarar verecek bir büyü yapamaz.
  • ·         Etki altına alan kişi, etki altına aldığı kişi ile girdiği tüm sosyal konuşmalarda avantajlı zar atar.


Sağır edilmek (Deafened)

  • ·         Sağır edilen hedef duyma gerektiren her aktivitede otomatik olarak başarısız olur.


Korkmak (Frightened)

  • ·         Korkutulan hedef yaptığı tüm saldırılarda ve becerilerde korktuğu kişiyi görebildiği sürece dezavantajlı zar atar.
  • ·         Kendisini korkutan hedefe istekli şekilde yaklaşamaz, ancak kendi isteği dışında yanına gönderilirse yakınlaşabilir.


Yakalanmak (Grappled)

  • ·         Yakalanan hedefin hızı 0’a iner, ayrıca ona hız veren hiçbir bonusdan yararlanamaz.
  • ·         Eğer kendisini yakalayan hedef etkisiz kalırsa, bu durum otomatik olarak son bulur.
  • ·         Ayrıca eğer yakalayan kişi yakalama durumunu ortadan kaldıracak her hangi bir büyü sonucunda da hedefini bırakmış olur, Thunderwave büyüsü gibi.
Etkisiz kalmak (Incapacitated)
  • ·         Etkisiz kalan kişi turunda her hangi bir aksiyon ya da reaksiyon hamlesi alamaz.

Görünmez (Invisible)
  • ·         Görünmez olan kişi bir büyü ya da özel yetenek olmadan görülemez. Ancak çıkardığı ses ve bıraktığı izlerden nerede olduğu tahmin edilebilir.
  • ·         Görünmez kişi görünmez olduğu sürece yaptığı tüm saldırılarda avantaj alır kendisine karşı atılan tüm saldırı hamleleri dezavantajlı hale gelir.


Paralize (Paralyzed)

  • ·         Paralize edilmiş olan hedef, Etkisiz Kalmış sayılır. Ayrıca konuşamaz ya da hareket edemez.
  • ·         Paralize olan kişi otomatik olarak Güç ve Çeviklik kaçma zarlarından otomatik başarısız olmuş sayılır.
  • ·         Paralize olan kişiye karşı yapılan saldırılar avantajlı sayılır.
  • ·         Eğer 5 feet yakınından her hangi bir saldırı gerektiren hamle bu kişiye vurabilirse saldırı otomatik olarak kritik saldırı sayılır ve atılan zarlar iki ile çarpılır.

Taşa çevrilmek (Petrified)

  • ·         Taşa dönüşen kişi üzerindeki tüm büyülü olmayan eşyalarla beraber taşa dönüşmüş sayılır. Yaşlanması durur ve ağırlığı on ile çarpılır.
  • ·         Taşlaşan kişi Etkisiz kalmış olarak kabul edilir, yürüyemez, konuşamaz ve etrafında olan biteni fark edemez.
  • ·         Taşlaşmış kişiye yapılan tüm saldırılar avantajlıdır.
  • ·         Kişi otomatik olarak tüm Güç ve Çeviklik gerektiren becerilerden başarısız kabul edilir.
  • ·         Taşa dönüşen hedef tüm hasarlara karşı Dayanıklı kabul edilir, kişiye yapılan tüm saldırı hasarları yarıya iner.
  • ·         Hedef tüm zehir ve hastalıklara karşı Bağışıklı kabul edilir. Ancak bu hastalık ya da zehir çoktan bedenindeyse iyileşmez ancak taştan kurtulana kadar bu durumlardan kurtulmuş sayılır.

Zehirlenmek (Poisoned)

  • ·         Zehirlenmiş bir hedef yaptığı tüm saldırılarda dezavantajlı zar atar.


Yere Düşmek (Prone)

  • ·         Yerdeki bir kişi yalnızca yürüme hamlesinde sürünebilir, eğer ayağa kalkarsa yürüme hamlesinin yarısını harcamış olur ancak bu durumdan kurtulmuş sayılır.
  • ·         Yerdeki kişi yaptığı tüm saldırıları dezavantajlı yapar.
  • ·         Yerdeki bir kişiye saldırı yapan düşman hedefinin 5 feet yakınındaysa saldırısı avantajlı kabul edilir. Eğer değilse saldırısı dezavantajlı olur.


Bağlanmak (Restrained)

  • ·         Bağlı olan kişinin hızı 0 kabul edilir ve her hangi bir hız bonusunu kullanamaz.
  • ·         Bağlı kişiye gelen saldırılar avantajlı kabul edilir. Bağlı durumdaki kişinin yapacağı saldırılar dezavantajlı sayılır.
  • ·         Bağlı kişinin yapacağı tüm Çeviklik hamleleri dezavantajlı hale gelir.


Sersemlemek (Stunned)

  • ·         Sersemlemiş bir kişi Etkisiz Kalmış sayılır.
  • ·         Kişi Güç ve Çeviklik becerilerinin hepsinde otomatik olarak başarısız kabul edilir.
  • ·         Sersemletilmiş kişiye yapılan tüm saldırılar avantajlı olur.


Bilincini Yitirmek (Unconscious)

  • ·         Bilincini yitirmiş bir kişi Etkisiz Kalmış kabul edilir. Duyamaz, konuşamaz ve çevresinde olan biteni fark edemez.
  • ·         Kişi elindeki her şeyi düşürür ve Yere Düşmüş kabul edilir.
  • ·         Bilincini yitiren kişi otomatik olarak Güç ve Çeviklik gerektiren becerilerde başarısız kabul edilir.
  • ·         Kişiye yapılacak tüm saldırı hamleleri avantajlı hale gelir.
  • ·         Kişiye 5 feet yakınından yapılan tüm başarılı saldırı hamleleri otomatik olarak kritik kabul edilir.
  • ·         Kişi, tur her kendisine geldiğinde hayatta kalmak için 1d20 atar ve 10’un altında attığı 3. Zarda ölmüş sayılır. Eğer 3 başarılı zar atarsa ölmez ancak bilinci de yerine gelmez. Eğer attığı zarlarda 1 atarsa 2 başarısız zar kabul edilir. 20 atarsa otomatik olarak 1 canla hayata döner.



Bitkinlik (Exhaustion)

Bitkinlik diğer durumlara göre daha özel bir haldedir. Yalnızca belirli özellikler ya da ortam şartları sizi Bitkinliğe sürükler. Karakterinizin uzun süre aç kalması, uyumaması ya da bazı bölge özellikleri karakterinizin Bitkin düşmesine neden olabilir. Bitkinlik seviyeli olarak karakterinizi etkiler. Bu seviyeler aşağıdaki gibidir.

  1.        Karakter tüm becerilerde zarlarında dezavantajlı zar atar. (Saldırı hamlesi bir beceri değildir)
  2.       Karakter hızı yarıya iner.
  3.       Karakteriniz tüm saldırı ve kaçınma zarlarında dezavantajlı zar atar.
  4.      Toplam canınız yarıya iner.
  5.       Hızınız 0’a sabitlenir. 
  6.       Karakter ölür.

Eğer birinci seviyede bitkinlik yaşayan bir karakter tekrar bitkinlik durumuna maruz kalırsa bitkinlik seviyesi 1 derece artar. Bitkinlik yaşayan bir karakter eğer Bitkinlikten kurtarılacak bir büyü ile etkilenirse karakter bitkinlikten direkt olarak kurtulmaz, Bitkinlik seviyesi 1 puan geriler ve bitkinlik seviyesi 0 olana kadar bu böyle devam eder. Ayrıca karakterin gıda alarak bir uzun süreli dinlenme geçirmesi de Bitkinlik seviyesini 1 puan azaltır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder