
Her karakter bir aksiyon, bir bonus aksiyon
bir de reaksiyon hamlesine sahiptir. Bazı hamleler yalnızca aksiyon hamlesinde
yapılabilirken bazıları yalnızca reaksiyon ya da bonus aksiyon da yapılabilir.
Örneğin bir savaşçının kılıcı ile yapacağı bir saldırı, bir aksiyonken, kendisinden
kaçan bir düşmana saldırması reaksiyondur. Bu üç temel kafamızda az da olsa
oturduysa şimdi bu aksiyon, bonus aksiyon ve reaksiyonlarda neler
yapılabiliyormuş onları anlatıcam. Haydi bakalım!
AKSİYON
Oyuncuların genellikle kendi turlarında ana
hamlelerini yapmak için kullandıkları eylemler aksiyonlardır. Her oyuncu aksi
iddia edilmediği sürece her turda yalnızca bir aksiyon yapabilir. Bu aksiyon
hamleleri:
Saldırı: Saldırı hamlesi yalnızca aksiyon
olarak yapılabilir ve kılıç, mızrak, balta ne varsa artık düşmana saldırmak
için kullanılan hamledir.
Büyü yapmak: Savaş sırasında yine bir
büyücünün büyü yapması aksiyon sırasında olabilir.
Atılmak (Dash) : Atılmak bir oyuncunun
normalde kendi turunda gidebileceği uzaklık miktarını ikiye katlamasını ve
normalde gidemeyeceği uzaklığa aksiyonunu da kullanarak gitmesine imkan sağlar.
Örneğin karakterinizin hızı 30feet ise bu hamle ile 60’a çıkarabilirsiniz.
Uzaklaşma (Disengage) : Bu hamle sayesinde
turunuzun geri kalanında hiçbir düşman yakınından geçseniz bile size fırsat
saldırısı yapamaz.
Kaçınma (Dodge) : Tur bir daha size gelene
kadar düşman saldırılarına kendinizi hazırlamış olursunuz ve karakterinize
yapılan tüm saldırılar dezavantajlı olur.

Saklanma (Hide) : Bu hamle sizin
düşmanlarınıza karşı saklanmanızı sağlar. Ancak öncelikle beceri hamlesi olarak
Gizlilik(stealth) atmanız ve sizi görmeye çalışan düşmanlarınızın da atacağı
Farkındalık(perception) zarını geçmeniz gerekir. Eğer saklanmayı başarırsanız
sizi fark etmemiş düşmanlara karşı yapacağınız ilk saldırı hamlesi avantajlı
olacaktır.
Hazırlanma (Ready) : Bu hamle ise bulunduğunuz
turu gelecek bir hamleye karşı hazırlık yaparak geçirmek anlamına gelecektir.
Mesela karşınıza bir grup düşman çıkar ancak sizde yakından kullanabileceğiniz
bir silah vardır. Tur size geldiğinde çokça sayıda düşman üstüne koşmak yerine
‘’eğer bana yaklaşırlarsa kılıcımla saldırıcam’’ diyerek onların gelişini
bekleyebillir aynı zamanda da tur size gelmeden saldırınızı yapabilirsiniz.
Arama: Arama hamlesi, içinde bulunduğunuz
ortama göre bir nesneyi ya da bişeyi aramak için kullanacağınız hamledir.
Zindan Efendisi bu zarı aradığınız şeye göre Farkındalık ya da
Araştırma(investigation) becerisi üzerinden alabilir.
Eşya Kullanımı: Bu hamle tur size geldiğinde
elinizde olmayan bir objeyi kullanmak ya da elinize almak içindir. Örneğin eğer
kılıcınız kınında bir savaşa yakalandıysanız tur size geldiğinde ilk
yapacağınız şey kılıcınızı çekmek olacaktır ve bu hamleyi yapmanız gerekir. Ya
da düşmanlar bir anda uzakta belirmiştir ve sizin elinizde kılıç vardır
yanlarına gitmek yerine arkanızda asılı olan okunuza davranmak bu hamleye
girer.
BONUS AKSİYON
Bonus aksiyonlar, yalnızca belirli özelliklere
sahipseniz yapabileceğiniz aksiyonlardır. Örneğin eğer karakteriniz bir büyücü
ise ve Misty Step adlı büyüyü yapabiliyorsanız bu büyüyü yapmak bir bonus
aksiyon tutar ve kendi turunuzda bonus aksiyon olarak kullanabilirsiniz. Öte
yandan bazı sınıflar kaçınma, uzaklaşma, saklanma gibi aksiyonları normal bir
aksiyon yerine bonus aksiyon olarak kullanmanızı sağlar. Ayrıca eğer her iki
elinizde de birer silah tutarak savaşıyorsanız asıl kullandığınız el ile
yapacağınız saldırı bir aksiyonken diğer eliniz ile yapacağınız saldırı bonus
aksiyonunuzu kullanmanızı gerektirecektir.
REAKSİYON

Yürüme
Hamlesi
Yürüme hamlesine, en başta değinmesem de önemli
hamlelerden biridir. Karakterinizin yürüme hızı kadar kendi turu süresince
hareket edebilmesini sağlar. Genelde DND için kullanılan haritalarda her kare 5
feet sayılır ve 30 feet yürüyebilen bir karakter toplamda 6 kare yürüyebilir.
Tabi dikkatli olun da eli kılıçlı, baltalı adamların yanından geçmeye
çalışmayın sonra kafanıza fırsat hamlesinde bir balta yer 1d12 hasar alırsınız
falan hoş olmaz.
1d12 demişken, bir sonraki yazımızda
silahlardan ve zırhlardan bahsedelim bari de aramızda 1d12, 2d6 diye
konuşabilelim. O zamana kadar görüşmek üzere.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder